Zalecania po zabiegu wyrwania ósemek

skomplikowane usunięcie ósemki w znieczuleniu miejscowym, ząb mądrości wyrwany.

Chirurg stomatolog zaleca po usunięciu zęba mądrości

Po zabiegu chirurgicznym usunięcia ósemki należy zachować szczególna ostrożność i bezwzględnie stosować się do zaleceń lekarza stomatologa. Opatrunek z gazy należy zagryźć i trzymać na ranie przez nie dłużej niż godzinę. Krew w ranie musi skrzepnąć i w ten sposób utworzyć naturalny opatrunek. Okolica rany musi być utrzymana w bezwzględnej czystości. Przez pierwsze dwa dni po zabiegu należy bezwzględni powstrzymywać się od palenia tytoniu, picia i jedzenia gorących rzeczy – wszystko musi być letnie. Także należy unikać twardych potraw – wszystko powinno mieć półpłynna konsystencję. Okolicy rany po usuniętym zębie mądrości nie można szczotkować ani intensywnie płukać – może to wypłukać skrzep i doprowadzić do stanu zapalnego zębodołu. Należy jak najbardziej ograniczyć wysiłek fizyczny, kofeinę, a już całkowicie unikać alkoholu do czasu wygojenia rany. Bezpośrednio po zabiegu wyrywania ósemki i przez kilka najbliższych dni mogą występować dolegliwości bólowe, obrzęk i opuchlizna. W taki wypadku można zastosować dostępne w aptekach środki przeciwbólowe i zimne okłady na policzek. Jeśli ból będzie intensywny i długotrwały należy niezwłocznie skontaktować się ze stomatologiem we Wrocławiu.