Wyrywanie zębów zatrzymanych, częściowo zatrzymanych

Zęby zatrzymane usuwanie, ząb częściowo zatrzymany usunięcie, chirurg stomatolog Wrocław, skomplikowane ekstrakcje zębów.

Usuwanie zębów zatrzymanych we Wrocławiu

Często zdarza się również, że owszem, rosną, ale nie przebijają się przez dziąsło. Taki stan nazywamy zębem zatrzymanym, lub częściowo zatrzymanym, jeśli nie będzie widoczny w całości. Taki stan najczęściej powoduje kolejne nieprzyjemności, jak zapalenia ropne, cysty i inne. Jeśli nie jesteśmy wyjątkowymi szczęściarzami i zaczynamy cierpieć na którąkolwiek z dolegliwości związanych z ósemkami, najczęściej zaleca się ich usunięcie. W ostatnim czasie zaleca się usuwanie ósemek nawet jak nie sprawiają problemów – często mogą zaskoczyć w najmniej spodziewanym momencie. Jednak przez podjęciem takiej decyzji należy skonsultować się z lekarzem stomatologiem we Wrocławiu. Pamiętajmy, że każdy przypadek jest inny i często wymaga indywidualnego traktowania.

Zabieg usuwania ósemek jest często skomplikowany. Wynika to z nieprzewidywalnego kształtu tych zębów. Jeśli w przypadku innych zębów ich kształt jest zbliżony u każdego Pacjenta, to akurat w przypadku ósemek nie występują podobieństwa. Sam zabieg jest przeprowadzany w gabinecie stomatologicznym we Wrocławiu podczas jednej wizyty, która zazwyczaj trwa około godziny. Stosowane jest znieczulenie miejscowe, co całkowicie eliminuje ból podczas zabiegu wyrywania ósemek. Na początku, gdy znieczulenie zaczyna działać, nacinana jest błona śluzowa przy zębie. Należy odsłonić korzeń zęba, a jeśli ząb jest zatrzymany należy go całkowicie odsłonić. Jeśli cały ząb jest widoczny razem z szyjką i kawałkiem korzenia, należy oddzielić korzeń od kości szczęki – odseparować okostna od korzenia zęba. Służą do tego odpowiednie narzędzia. Aby operacja usuwania ósemki była jak najmniej inwazyjna korzeń zęba rozszczepia się na mniejsze kawałki i usuwa po kolei. W ten sposób mamy większą pewność, że nie zostaną uszkodzone sąsiednie tkanki. To przyśpieszy gojenie i zmniejszy ryzyko powikłań. Jeśli ubytek kości po usuniętym zębie jest rozległy należy go wypełnić materiałem kościozastępczym. W ten sposób nadajemy kości odpowiedni kształt, a dodatkowo proces gojenia przebiega znacznie sprawniej. Na koniec pozostaje założenie szwów i niewielkiego opatrunku na ranę.