Metody leczenia odsłoniętych szyjek zębów

odchodzące szyjki od zębów, odsłaniające się dziąsła od zębów.

Odsłonięte szyjki zębowe Wrocław

Odsłonięte szyjki zębowe są najczęściej oznaka postępującego zapalenia dziąseł. To może w prostej linii prowadzić do paradontozy i utraty zębów. Pierwszą i najważniejszą czynnością jaka powinniśmy wykonać jest odpowiednie zadbanie o higienę jamy ustnej. Poniżej podajemy kilka porad przydatnych w walce z zapaleniem dziąseł, a większość z nich powinna być stosowana profilaktycznie:

• Należy szczotkować zęby po każdym posiłku (absolutne minimum wynosi dwa razy dziennie). Nawet jak dziąsła krwawią podczas szczotkowania nie wolno przestać tego robić! Jest to podstawowy zabieg higieniczny. Jeśli dziąsła są podrażnione należy wymienić szczoteczkę na miękką, a sposób szczotkowania zmienić na inny: należy wykonywać ruchy „naciągające” dziąsła na zęby, od dziąsła do korony zęba.
  • Należy codziennie czyścić przestrzenie miedzyzębowe nicią dentystyczną – zbierające się resztki pokarmu miedzy zębami mogą powodować szybki rozwój bakterii i podrażniać dziąsła.
  • Należy używać odpowiedniej pasty do zębów – warto zrezygnować z past wybielających, które zawierają materiały ścierające, a zacząć używać past z duża zawartością fluoru (pasty, które przeciwdziałają nadwrażliwości zębów są najlepsze w takich przypadkach). Należy też używać płynu do płukania, który ma działanie zapobiegające odkładaniu się płytki nazębnej.

Są to domowe metody leczenia odsłoniętych szyjek zębowych. Jeśli zauważymy u siebie taki problem należy się udać na wizytę kontrolną u periodontologa do gabinetu stomatologicznego. Tam periodontolog określi dokładne przyczyny takiego stanu rzeczy i zaleci najlepszy sposób leczenia odsłoniętej szyjki zębowej..

Pierwszym zabiegiem wykonanym przez periodontologa będzie zapewne oczyszczenie zębów z kamienia i osadów nazębnych. W kamieniu nazębnym rozwijają się bakterie, które wytwarzają toksyny podrażniające dziąsła i powodujące ich cofanie (recesje dziąseł). Jest to główna przyczyną występowania odsłoniętych szyjek zębowych. Dlatego tak bardzo ważne jest zachowanie jak najlepszej higieny jamy ustnej. W razie jakichkolwiek wątpliwości lekarz periodontolog udzieli wszelkich niezbędnych porad.