Stomatolog Wrocław
tel. (71) 363 45 97, ul. Jordanowska 26, Wrocław           Oceń przydatność:

Leczenie kanałowe Wrocław

Leczenie kanałowe należy do standardowych zabiegów stomatologicznych. Stosując dzisiejsze metody leczenia jest bezbolesne i przebiega stosunkowo szybko. W znacznej części przypadków leczenie kanałowe udaje się przeprowadzić na jednej wizycie w gabinecie stomatologicznym we Wrocławiu.

Leczenie kanałowe jest konieczne w przypadku gdy doszło do zakażenia miazgi zęba – tkanki znajdującej się w środku zęba, zbudowanej z nerwów, naczyń krwionośnych i tkanki łącznej. Oczyszczoną komorę i kanały zęba wypełnia się odpowiednim materiałem. Dzięki przeprowadzeniu leczenia kanałowego (endodontycznego) udaje się zachować zęba, nie trzeba go usuwać. Usunięcie zęba pozostaje ostatecznością, gdy nie ma już żadnej możliwości leczenia stomatologicznego.

więcej o konieczności leczenia kanałowego: Kiedy trzeba wyleczyć zęba kanałowo?

Wskazania do przeprowadzenia leczenia kanałowego:

• ostre zapalenie miazgi zęba – pojawia się ostry ból bez wyraźnej przyczyny, nadwrażliwość zęba na wysokie i niskie temperatury, ostry ból przy nagryzaniu lub dotyku, obrzęk okolicy zęba.
  • zmiany okołowierzchołkowe – mogą mieć charakter przewlekły – w takim przypadku często przebiegają bezobjawowo, lub objawy są niewielkie i często ignorowane. Mogą mieć też charakter ostrego zapalenia – ostry ból, obrzęk.
  • martwica miazgi zęba – ząb może ulegać przebarwieniem, czernieć, nie ma dolegliwości bólowych.
  • zaawansowana próchnica i zakażenie miazgi zęba.
  • urazy fizyczne – złamania, pęknięcia – w takich przypadkach należy usunąć miazgę zębową przed podjęciem leczenia protetycznego, aby nie dopuścić do zakażenia i ostrych stanów zapalnych.

więcej o wskazaniach do leczenia kanałowego: Jakie są wskazania do leczenia kanałowego?

czytaj: Bezbolesne leczenie kanałowe - Wrocław

Po zabiegu niektórzy Pacjenci mogą odczuwać ból w leczonym zębie. Jest to bardzo częsta dolegliwość i mija zazwyczaj po paru dniach. Ból nie powinien być uporczywy, a dostępne w aptekach środki przeciwbólowe powinny całkowicie sobie z nim poradzić. Jeśli ból będzie długotrwały i zamiast łagodnieć będzie się nasilał, należy zgłosić się do lekarza stomatologa we Wrocławiu.

więcej o zakończeniu leczenia kanałowego: Po leczeniu kanałowym

W naszym gabinecie stomatologicznym we Wrocławiu dbamy o najwyższą jakość leczenia kanałowego. Przed przystąpieniem do zabiegu stosujemy najnowsze metody diagnostyczne, aby leczenie było jak najbardziej skuteczne. Po zakończeniu leczenia kanałowego zalecamy regularne wizyty kontrolne w naszym gabinecie połączone z badaniem radiologicznym. To umożliwi szybkie zdiagnozowanie wszelkich ewentualnych powikłań.